:: دوره 14، شماره 4 - ( 10-1390 ) ::
جلد 14 شماره 4 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
محاسبه ضریب کاهش توان نامی یک موتور القایی در صورت وجود نوسانات ولتاژ در ترمینال‌های آن
امیر نقی زاده گوگدره* ، مرتضی قاسمی نژاد ، عارف درودی
، a.naqizade ymail.com.com
چکیده:   (12377 مشاهده)
دراین مقاله، ضریب کاهش توان نامی یک موتور القایی که تحت نوسانات ولتاژ(فلیکر) قرار گرفته است، محاسبه خواهد شد. نوسانات ولتاژ می‌توانند موجب افزایش تلفات، کاهش راندمان و افزایش درجه حرارت موتور القایی گردند. با توجه به مقدار بسیار زیاد موتورهای القایی در صنایع مختلف، انجام مطالعات در زمینه تأثیر نوسانات ولتاژ روی موتورهای القایی حائز اهمیت فراوان خواهد بود. مطالعات انجام شده در این مقاله با استفاده از شبیه سازی مدل‌های الکتریکی، مکانیکی و حرارتی صورت گرفته است. نتایج مطالعات می‌توانند به منظور محاسبه میزان افزایش تلفات و دمای موتور و همچنین به دست آوردن ضریب کاهش توان نامی موتورهای القایی تحت فلیکر ولتاژ به کار روند.
واژه‌های کلیدی: کیفیت توان - فلیکر ولتاژ - موتورهای القائی‌ - مدل حرارتی
متن کامل [PDF 290 kb]   (5308 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدل هاي برنامه ريزي انرژی
دریافت: 1391/4/25 | انتشار: 1390/10/25


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 14، شماره 4 - ( 10-1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها