[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 7، شماره 1 - ( آبان 1381 ) ::
جلد 7 شماره 1 صفحات 38-50 برگشت به فهرست نسخه ها
مدلسازی و طراحی موتور استرلینگ
سپهر صنایع، غلامرضا شهریاری، محمد پور ناظری، نیما شعبانی
چکیده:   (8160 مشاهده)
سیکل استرلینگ به لحاظ تئوری، دارای بازده ای معادل با بازده سیکل کارنو می?باشد و موتور استرلینگ بواسطه این بالاترین بازده، بعنوان یک ماشین حرارتی مورد توجه است. در این مقاله، مدلسازی و تحلیل سیکل استرلینگ انجام شده است. بکمک این مدلسازی، تغییرات پارامترهای موثری نظیر حجم سیلندر، حجم? جابجایی و نسبت تراکم، اختلاف فاز دو پیستون، کار خروجی و بازده واقعی بررسی شده?اند. روابط ترمودینامیکی و معادلات بقاء جرم و انرژی، دستگاهی از معادلات غیر خطی را تشکیل می?دهند که به روش عددی نیوتن- رافسن، در هر درجه از زاویه چرخش محور لنگ، این معادلات حل می?گردند. بر مبنای نتایج حاصله و انتخاب مکانیزمی مشخص از بین مکانیزمهای مختلف،نمونه ای از موتور استرلینگ و قطعات مربوطه، به کمک نرم افزار Mechanical Desktop طراحی، و سپس ساخته شده است که در حال انجام تست می?باشد.
واژه‌های کلیدی: طراحی، سیکل استرلینگ، شبیه سازی، موتور استرلینگ
متن کامل [PDF 524 kb]   (12303 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدل هاي برنامه ريزي انرژی
دریافت: ۱۳۹۰/۹/۵
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


صنایع سپهر، شهریاری غلامرضا، پور ناظری محمد، شعبانی نیما. مدلسازی و طراحی موتور استرلینگ. نشریه انرژی ایران. 1381; 7 (1) :38-50

URL: http://necjournals.ir/article-1-151-fa.html



دوره 7، شماره 1 - ( آبان 1381 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه انرژی ایران Iranian Journal of Energy
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 4030