این مقاله حاکی از نتایج یک تحقیق در مورد امکان بازیابی گرمای ضایعات و تعیین پارامترهای طراحی یک بویلر بازیاب برای مجموعه ای از دیزل ژنراتور با سرعت متوسط ، با ظرفیت ۷ مگاوات است (ظرفیت نامی تمام یونیت ها ۴۲ مگاوات خواهد بود که مطالعه بر یک یونیت انجام می شود) و برای تولید برق مورد استفاده قرار می گیرد. هدف اصلی از این مطالعه طراحی سیستم بازیابی پسماند حرارتی برای موتورها و همینطور بهره بردن از فناوری زمین گرمایی برای سیستم خنک کن نیروگاه است. حداکثر پتانسیل نظری تولید برق در حدود ۲۲ مگاوات برآورد شده است و مدل آنالیز پینچ ، رسیدن به ۸۰٪ این پتانسیل را امکان پذیر می کند. در این مقاله عملکرد اگزرژی و آنالیز اقتصادی واحد برای مرحله بهینه نیز انجام شده و نتایج در بیش از حداقل دمای تفاوت و نقاط پینچ مختلف بررسی می شود. و در آخر اینکه یک سیستم خنک کننده زمین گرمایی برای کنترل آلودگی حرارتی گازهای خروجی و مصرف آب سیستم طراحی شده است. همینطور ترکیبی کردن سیکل نیروگاه بر روی راندمان اگزرژی و انرژی واحد (۱۷ و ۱۴.۱٪) اثر مثبت دارد و تولید برق نیروگاه را ۱۹ مگاوات افزایش می دهد.
Norouzi N, Fani M. Modeling of a Geothermal Cycle Condenser in a Combined Diesel Power Cycle: Case Study of 42 MW Diesel Power Plant in Moghan and Ardabil. IJE 2019; 22 (3) :73-94 URL: http://necjournals.ir/article-1-1493-fa.html
نوروزی نیما، فانی مریم. مدل سازی یک کوندانسور سیکل زمین گرمایی در یک سیکل ترکیبی نیروگاه دیزلی: مطالعه موردی نیروگاه ۴۰ مگاواتی دیزلی مغان و اردبیل. نشریه انرژی ایران. 1398; 22 (3) :73-94