[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: درباره نشريه :: صفحه اصلي :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمار نشریه::
مقالات آخرین شماره::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نشریه برنامه ریزی و سیاستگذاری انرژی
..
آمار نشریه
مقالات منتشر شده: 537
نرخ پذیرش: 40.4
نرخ رد: 59.6
میانگین داوری: 211 روز
میانگین انتشار: 294 روز
..
:: دوره 26، شماره 2 - ( 6-1402 ) ::
جلد 26 شماره 2 صفحات 63-46 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه روشی برای شارژ هوشمند تطبیقی باتری لیتیوم ـ یون در خودروهای الکتریکی با در نظرگیری منافع مشترکین و شرکت بهره‌بردار شبکه توزیع
حسین دهقان ، جواد شکرالهی مغانی ، علیرضا خوش‌سعادت3 خوش‌سعادت ، محمد عابدینی*
، dr_m_abedini@yahoo.com
چکیده:   (247 مشاهده)
در بیشتر پژوهش­های مرتبط با برنامه­ریزی شارژ خودروهای الکتریکی، توان ایستگاه شارژ خودرو یا عددی ثابت و یا عددی پیوسته فرض می­شود. در حالی که سازوکار واقعی ایستگاه­های شارژ این گونه نیست. نگاه ایده­آل گرایانه به روند شارژ و تأثیر آن بر شبکه برق، باعث سادگی بهینه­سازی شارژ هماهنگ شده اما در عمل، افزایش تلفات درونی باتری، کاهش عمر باتری، و اختلاف میان نتایج شبیه سازی و پیاده­سازی عملی را به دنبال دارد. با افزایش نفوذ خودروهای الکتریکی، لزوم نزدیکی روش­های شارژ به دنیای واقعی بیشتر شده ­است. بر این اساس، با توجه به جزئیات فنی روش شارژ و رفتار غیرخطی باتری خودرو در سطوح شارژ و نرخ شارژ، در این مقاله سعی شده که روشی تطبیقی، با در نظرگیری منافع مشترکین و شرکت بهره­بردار ارائه شود. در ابتدا روش شارژ جریان تطبیقی باتری لیتیوم ـ یونی مدل­سازی شده که در آن با توجه به مقاومت درونی باتری در هر بازه، مقدار جریان شارژ به طور معکوس تغییر می­کند تا کمترین تلفات باتری بدست آید. سپس از این مدل برای شارژ هوشمند خودروهای الکتریکی با درنظرگیری منافع مشترکین (کاهش هزینه­های شارژ) و شرکت بهره­برداری شبکه توزیع (پیک­سایی شبکه) در یک شبکه با 37 باس استفاده می­شود. نتایج، کارایی مدل پیشنهادی در کاهش تلفات درونی باتری خودروها، کاهش هزینه کل شارژ، و کاهش پیک بار شبکه نشان می­دهد.
 
واژه‌های کلیدی: شارژ تطبیقی باتری لیتیوم ـ یونی، شارژ هماهنگ هوشمند خودروی الکتریکی، تلفات درونی باتری، پیک‌سایی.
متن کامل [PDF 1163 kb]   (68 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: فن آوري هاي نوين انرژي هاي تجديد ناپذير
دریافت: 1402/2/12 | پذیرش: 1402/9/18 | انتشار: 1402/6/31
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

dehghan H, shokrolahi J, khoshsoadat A. A Method for Adaptiving Intelligent Charging of Lithium-Ion Battery in Electric Vehicles Considering intrests of Consumers and Distribution Network Exploitation Company. IJE 2023; 26 (2) :46-63
URL: http://necjournals.ir/article-1-1843-fa.html

دهقان حسین، شکرالهی مغانی جواد، خوش‌سعادت علیرضا خوش‌سعادت3، عابدینی محمد. ارائه روشی برای شارژ هوشمند تطبیقی باتری لیتیوم ـ یون در خودروهای الکتریکی با در نظرگیری منافع مشترکین و شرکت بهره‌بردار شبکه توزیع. نشریه انرژی ایران. 1402; 26 (2) :46-63

URL: http://necjournals.ir/article-1-1843-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 26، شماره 2 - ( 6-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه انرژی ایران Iranian Journal of Energy
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645