دانشگاه آزاد اسلامی جهرم ، hosein.haghighat@gmail.com
چکیده: (1663 مشاهده)
آلودگی زیست محیطی، کاهش منابع فسیلی، قیمت گران سوخت فسیلی، دلایل اصلی گرایش و نیازمندی به خودروهای الکتریکی است. با افزایش تعداد خودروهای برقی و پیشرفت در تکنولوژی آنها،در دست داشتن طرحی برای احداث جایگاههای شارژ این خودروها الزام آور شده است. در واقع، احداث بدون برنامهریزی و تعیین نادرست ظرفیت این ایستگاهها افزایش تلفات، افت ولتاژ، و اضافه باری تجهیزات شبکه را در پی دارد. در این مقاله، بر اساس میزان افت ولتاژ و افزایش تلفات مجاز در شبکه، مکان و اندازه ایستگاههای شارژ خودروهای الکتریکی در شبکههای توزیع بزرگ محاسبه میگردد. در واقع، در این روش لیستیاز اولویت های مناسب برای شینهای موجود در شبکه ارایه می شود که در ان اصول بهرهبرداری و پخشبار ایمن مراعات گردیده است. طرح پیشنهادی با استفاده از نرمافزار MATLAB روی دو شبکه 33 و 136 گرهی استاندارد IEEE اجرا شده است و نتایج نشاندهنده موثر بودن طرح پیشنهادی میباشد.
Karimianfard H, Haghighat H. Optimal Placement and Sizing of Electric Vehicles Charging Stations Based on Voltage Stability Index and Loss Reduction in Distribution Grid. IJE 2019; 22 (2) :121-141 URL: http://necjournals.ir/article-1-1476-fa.html
کریمیان فرد حسین، حقیقت حسین. جایابی و اندازه بهینه ایستگاههای شارژ خودروهای الکتریکی بر اساس شاخص پایداری ولتاژ و کاهش تلفات شبکه توزیع. نشریه انرژی ایران. 1398; 22 (2) :121-141