خدمات غیر حضوری اهمیت زیادی دارد. کاهش هزینهها، صرفهجویی در زمان، و رضایتمندی از دلایل مهم این اهمیت هستند، به همین دلیل این تحقیق در پی شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر متقاعدسازی مشترکین شرکت توزیع برق خوزستان به استفاده از خدمات غیر حضوری بوده است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع مطالعه پیمایشی است. تعداد 384 پرسشنامه قابل استفاده بین مشترکین شرکت توزیع برق خوزستان که به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شده بودند، جمعآوری شد. رتبهبندی شاخصهای هر عامل با استفاده از آزمون فریدمن انجام شد. نتایج نشان داد که برای مشتریان خانگی، صنعتی و عمومی، راهکار «قراردادن دستگاه کارتخوان سیار در اختیار مأمورین تشخیص»، برای مشتریان کشاورزی راهکار «درنظرگرفتن جایزه خوشحسابی و درج نام برنده در قبوض برق» و برای مشتریان تجاری راهکار «درنظرگرفتن تخفیف در قبوض برق در صورت پرداخت در طی مهلت پرداخت» بالاترین اولویت را به خود اختصاص دادهاند.
Mahmoodi E, Smaei L. Factors Affecting on the Persuasion of Customers to Use Offline Services: Case of Khuzestan Electricity Distribution Company. IJE 2021; 23 (4) :125-147 URL: http://necjournals.ir/article-1-1607-fa.html
محمودی ادریس، سمائی لاله. عوامل موثر بر استفاده مشترکین برق از خدمات غیر حضوری: مطالعه موردی شرکت توزیع برق خوزستان. نشریه انرژی ایران. 1399; 23 (4) :125-147