[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: درباره نشريه :: صفحه اصلي :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمار نشریه::
مقالات آخرین شماره::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نشریه برنامه ریزی و سیاستگذاری انرژی
..
آمار نشریه
مقالات منتشر شده: 527
نرخ پذیرش: 40.4
نرخ رد: 59.6
میانگین داوری: 212 روز
میانگین انتشار: 299 روز
..
:: دوره 19، شماره 2 - ( 4-1395 ) ::
جلد 19 شماره 2 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
افزایش بازدهی خودروهای الکتریکی از طریق بهبود مشخصه‌های آیرودینامیکی
سیدمحمدرضا طوسی* ، پژمان بیات ، پیمان بیات ، علیرضا حاتمی
دانشگاه بوعلی سینا همدان ، tousi@basu.ac.ir
چکیده:   (3021 مشاهده)

امروزه نگرانی‌های زیست محیطی بزرگترین چالش در طراحی وسایل نقلیه به‌ حساب می‌آیند و به نظر می‌رسد که خودروهای الکتریکی پاسخ مناسبی برای حل این مشکلات است، از این رو تاکنون اقدامات زیادی در زمینه‌های افزایش بازدهی، کاهش تلفات و بهبود عملکرد این خودروها انجام گرفته است. یکی از مهمترین مواردی که در طراحی خودروها باید در نظر گرفت، بهبود مشخصه‌های آیرودینامیکی می‌باشد. در این مقاله نتایج حاصل از تاثیرات بهبود مشخصه‌های آیرودینامیکی بر روی خودروی الکتریکی مورد بررسی قرار گرفته است و در این راستا نصب اسپویلر عقب متحرک به همراه کنترل کننده‌ی پیشنهادی و همچنین پوشاندن چرخ‌های عقب خودرو، پیشنهاد گردیده است. به منظور بررسی راه‌کارهای پیشنهادی، تاثیرات آن‌ها بر روی نمونه‌ای از خودروی الکتریکی که توسط مولفین در دست ساخت و توسعه است، در محیط سیمولینک متلب مدل‌سازی شده است. به منظور استخراج ضرایب پسا و برآ، جریان حول خودروی الکتریکی ارائه شده در نرم افزار انسیس مورد بررسی قرار گرفته شده است، در این راستا حل عددی جریان حول خودرو از طریق دینامیک سیالات محاسباتی و همچنین مدل توربلانسی استاندارد k-ε انجام شده است. نتایج حاکی از آن است که بهبود مشخصه‌های آیرودینامیکی در خودروهای الکتریکی نه تنها باعث افزایش پایداری خودرو می‌گردد، بلکه می‌تواند تاثیرات قابل توجهی بر روی سیستم ذخیره‌سازی انرژی، مسافت پیموده شده و بازدهی موتور الکتریکی داشته باشد.

واژه‌های کلیدی: اسپویلر، خودروی الکتریکی، دینامیک سیالات محاسباتی، ضریب برآ، ضریب پسا
متن کامل [PDF 1679 kb]   (1378 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: ساير موضوعات مرتبط با انرژي
دریافت: 1394/1/27 | پذیرش: 1394/7/26 | انتشار: 1395/8/5
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tousi S M R, Bayat P, Bayat P, Hatami A. Increasing the Efficiency of Electric Vehicles through Improving the Aerodynamic Characteristics. IJE 2016; 19 (2)
URL: http://necjournals.ir/article-1-846-fa.html

طوسی سیدمحمدرضا، بیات پژمان، بیات پیمان، حاتمی علیرضا. افزایش بازدهی خودروهای الکتریکی از طریق بهبود مشخصه‌های آیرودینامیکی. نشریه انرژی ایران. 1395; 19 (2)

URL: http://necjournals.ir/article-1-846-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 19، شماره 2 - ( 4-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه انرژی ایران Iranian Journal of Energy
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645