مدلسازی و طراحی موتور استرلینگ
|
سپهر صنایع*، غلامرضا شهریاری، محمد پور ناظری، نیما شعبانی |
|
|
چکیده: (11581 مشاهده) |
سیکل استرلینگ به لحاظ تئوری، دارای بازده ای معادل با بازده سیکل کارنو می?باشد و موتور استرلینگ بواسطه این بالاترین بازده، بعنوان یک ماشین حرارتی مورد توجه است. در این مقاله، مدلسازی و تحلیل سیکل استرلینگ انجام شده است. بکمک این مدلسازی، تغییرات پارامترهای موثری نظیر حجم سیلندر، حجم? جابجایی و نسبت تراکم، اختلاف فاز دو پیستون، کار خروجی و بازده واقعی بررسی شده?اند. روابط ترمودینامیکی و معادلات بقاء جرم و انرژی، دستگاهی از معادلات غیر خطی را تشکیل می?دهند که به روش عددی نیوتن- رافسن، در هر درجه از زاویه چرخش محور لنگ، این معادلات حل می?گردند. بر مبنای نتایج حاصله و انتخاب مکانیزمی مشخص از بین مکانیزمهای مختلف،نمونه ای از موتور استرلینگ و قطعات مربوطه، به کمک نرم افزار Mechanical Desktop طراحی، و سپس ساخته شده است که در حال انجام تست می?باشد. |
|
واژههای کلیدی: طراحی، سیکل استرلینگ، شبیه سازی، موتور استرلینگ |
|
متن کامل [PDF 524 kb]
(14731 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدل هاي برنامه ريزي انرژی دریافت: 1390/9/5 | انتشار: 1381/8/24
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|