دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول ، aghasemi@jsu.ac.ir
چکیده: (18 مشاهده)
در این مقاله یک استراتژی جدید جهت مدیریت انرژی یک ریزشبکه DC دارای خودروهای الکتریکی با هدف بهینهسازی هزینه تولید و میزان انتشار آلایندگی گازهای گلخانهای بهصورت همزمان ارائه شده است. این ریزشبکه DC، از سیستم فتوولتائیک (PV)، میکروتوربین (MT)، دیزل ژنراتور (DG)، سلول سوختی (FC) و باتری تشکیل شده است که انرژی مورد نیاز بار را تأمین میکنند. همچنین در این ریزشبکه دو پارکینگ خودروی الکتریکی سبک و سنگین وجود دارد که وظیفه تأمین انرژی مورد نیاز خودروهای الکتریکی را بر عهده دارند. به منظور بهبود سیستم مدیریت انرژی پیشنهادی جهت کمینهسازی به صورت همزمان هزینههای تأمین انرژی الکتریکی و تولید آلایندگی ناشی از انتشار گازهای گلخانهای از قابلیت G2V/V2G پارکینگ خودروهای الکتریکی موجود در این ریزشبکه استفاده شده است. مدلسازی ریزشبکه DCپیشنهادی به صورت دقیق بوده و پخش بار الکتریکی در آن لحاظ شده است. شبیه سازیها و مطالعات عددی این مقاله در نرم افزار گمز انجام شده است و نتایج نشان میدهد که استراتژی مدیریت انرژی پیشنهادی به خوبی میتواند سبب کاهش هزینه تأمین انرژی الکتریکی و همچنین میزان تولید و انتشار آلایندگیهای گلخانهای به صورت همزمان شود.
Hosseini Sedeh S F, Ghasemi A, Pourfar I. Stochastic Optimal Energy Management of a DC Microgrid with Electric Vehicles Aiming at Simultaneous Reduction of Generation Cost and Emission Level. IJE 2025; 27 (2) :1-14 URL: http://necjournals.ir/article-1-1944-fa.html
حسینی سده سیده فاطمه، قاسمی احمد، پورفر ایمان. مدیریت انرژی بهینه اتفاقی یک ریزشبکه DC دارای خودروهای الکتریکی با هدف کاهش همزمان هزینه تولید و میزان انتشار آلایندگی. نشریه انرژی ایران. 1404; 27 (2) :1-14