[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: درباره نشريه :: صفحه اصلي :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمار نشریه::
مقالات آخرین شماره::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نشریه برنامه ریزی و سیاستگذاری انرژی
..
آمار نشریه
مقالات منتشر شده: 552
نرخ پذیرش: 39.2
نرخ رد: 60.8
میانگین داوری: 218 روز
میانگین انتشار: 296 روز
..
:: دوره 27، شماره 2 - ( 6-1404 ) ::
جلد 27 شماره 2 صفحات 14-1 برگشت به فهرست نسخه ها
مدیریت انرژی بهینه اتفاقی یک ریزشبکه DC دارای خودروهای الکتریکی با هدف کاهش همزمان هزینه تولید و میزان انتشار آلایندگی
سیده فاطمه حسینی سده ، احمد قاسمی* ، ایمان پورفر
دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول ، aghasemi@jsu.ac.ir
چکیده:   (24 مشاهده)
در این مقاله یک استراتژی جدید جهت مدیریت انرژی یک ریزشبکه DC دارای خودروهای الکتریکی با هدف بهینه­سازی هزینه تولید و میزان انتشار آلایندگی گازهای گلخانه­ای به­صورت همزمان ارائه شده است. این ریزشبکه DC، از سیستم فتوولتائیک (PV)، میکروتوربین (MT)، دیزل ژنراتور (DG)، سلول سوختی (FC) و باتری تشکیل شده است که انرژی مورد نیاز بار را تأمین می­کنند. همچنین در این ریزشبکه دو پارکینگ خودروی الکتریکی سبک و سنگین وجود دارد که وظیفه تأمین انرژی مورد نیاز خودروهای الکتریکی را بر عهده دارند. به منظور بهبود سیستم مدیریت انرژی پیشنهادی جهت کمینه­سازی به صورت همزمان هزینه­های تأمین انرژی الکتریکی و تولید آلایندگی ناشی از انتشار گازهای گلخانه­ای از قابلیت G2V/V2G پارکینگ خودروهای الکتریکی موجود در این ریزشبکه ‌استفاده شده است. مدل­سازی ریزشبکه  DCپیشنهادی به صورت دقیق بوده و پخش بار الکتریکی در آن لحاظ شده است. شبیه سازی­ها و مطالعات عددی این مقاله در نرم افزار گمز انجام شده است و نتایج نشان می­دهد که استراتژی مدیریت انرژی پیشنهادی به خوبی می­تواند سبب کاهش هزینه تأمین انرژی الکتریکی و همچنین میزان تولید و انتشار آلایندگی­های گلخانه­­ای به صورت همزمان شود.
 
واژه‌های کلیدی: ریزشبکه DC، خودروی الکتریکی، مدیریت انرژی، گازهای گلخانه ای، G2V/V2G
متن کامل [PDF 1016 kb]   (10 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت انرژي، بهینه سازی و اصلاح الگوی مصرف
دریافت: 1403/12/24 | پذیرش: 1404/3/18 | انتشار: 1404/6/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hosseini Sedeh S F, Ghasemi A, Pourfar I. Stochastic Optimal Energy Management of a DC Microgrid with Electric Vehicles Aiming at Simultaneous Reduction of Generation Cost and Emission Level. IJE 2025; 27 (2) :1-14
URL: http://necjournals.ir/article-1-1944-fa.html

حسینی سده سیده فاطمه، قاسمی احمد، پورفر ایمان. مدیریت انرژی بهینه اتفاقی یک ریزشبکه DC دارای خودروهای الکتریکی با هدف کاهش همزمان هزینه تولید و میزان انتشار آلایندگی. نشریه انرژی ایران. 1404; 27 (2) :1-14

URL: http://necjournals.ir/article-1-1944-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 27، شماره 2 - ( 6-1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه انرژی ایران Iranian Journal of Energy
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4714